صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴  ، 
کد خبر : ۳۲۳۳۳۳

نتیجه بازی ژرمنها در زمین کاخ سفید 

این اقدام شمار سربازان آمریکایی مستقر در آلمان را از حدود ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر به ۲۵ هزار نیروی نظامی کاهش می‌دهد.رئیس جمهور آمریکا پیش‌تر آلمان را به عدم مشارکت کافی در ناتو متهم کرده بود.
به نظر می رسد ترامپ پاسخ مناسبی به مرکل، بابت بازی مستمر برلین در زمین واشنگتن نداده است! همین مسئله منجر به خشم و نارضایتی صدر اعظم آلمان شده است. صورت مسئله از این قرار است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ، طرح خروج ۹ هزار و ۵۰۰ نیروی آمریکایی از پایگاه‌های آلمان را تایید و امضا کرده است.این اقدام شمار سربازان آمریکایی مستقر در آلمان را از حدود ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر به ۲۵ هزار نیروی نظامی کاهش می‌دهد.رئیس جمهور آمریکا پیش‌تر آلمان را به عدم مشارکت کافی در ناتو متهم کرده بود.
در مقابل، مرکل نیز رهبری آمریکا بر نظام بین الملل را پایان یافته تلقی کرده و خواستار ایجاد ساختاری جدید در حوزه روابط بین الملل( بر مبنای نقش آفرینی مستقل اروپا) شده است. بدیهی است که "افول قدرت آمریکا" یک واقعیت ملموس در دنیای امروز محسوب می شود و در آینده ای نزدیک نیز واشنگتن، به بازیگری منزوی و سقوط کرده در جهان تبدیل می شود. با این حال سوال اصلی اینجاست که نقش سیاستمدارانی مانند آنگلا مرکل، امانوئل مکرون و بوریس جانسون در تحقق این روند چه بوده است؟ مگر سیاستمداران اروپایی فراموش کرده اند که طی سالها و دهه های گذشته و اخیر( حتی پس از تشکیل اتحادیه اروپا) به مهره های بازی کاخ سفید علیه کشورهای دیگر تبدیل شده اند؟
مرکل در حالی از آمریکا رنجیده شده است که برلین به همراه پاریس و لندن، اخیرا با تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، بازی خود در زمین دولت آمریکا را ( با هدف تمدید محدود تحریم تسلیحاتی ایران) تمدید کرده اند. بدیهی است که در چنین شرایطی، صدر اعظم آلمان و دیگر مقامات اروپایی، متهمانی هستند که خود در ایجاد شرایط بحرانی فعلی در جهان نقش داشته و جرم آنها کمتر از کاخ سفید نیست.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علی اصغر حبیبیان
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
0
0
باسلام.أللهم اشغل الظّالمین بالیأجوج(امریکای صهیونیّه) والمأجوج(تروئیکای اروپائیّه)..یاعلی..
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات